July 22, 2013

Mengapa saya berhijab?





Jujur, saya tidak memiliki jawapan yang pasti, saya HANYA ingin pulang, kembali ke ALLAH …  yang dapat saya rasakan adalah sudah bukan waktunya lagi saya berlari lari mencari kebahagian versi dunia tentunya… yang setelah saya peroleh semuanya lalu saya merasa bahawa bukan ini, dan bukan itu erti bahagia, lalu DIMANA?

Dan saya mengayunkan langkah untuk mencari ALLAH, dan langkah pertama saya adalah mengenakan Jilbab. Sumber idenya adalah dari sifat romantisme saya, Jika saya ingin hampir kepada kekasih saya maka hal pertama adalah saya harus mempercantikkan diri, ALLAH menyukai perempuan yang menutup auratnya dengan hijab, perhiasan seorang perempuan muslimah adalah akhlaknya yang solehah, orang akan mengenali saya sebagai muslim kerana hijab saya, kerana jika tidak, maka saya tidak ada bedanya dengan yang bukan …..... yeah HANYA ini langkah awal saya. HANYA ini.

Bukankah indah akan semakin indah bila tertutup, akan menarik jika ia tidak terlihat, akan tetap menjadi misteri, yang tidak pernah akan selesai kecuali memiliki, sesuatu yang tidak bisa disingkap apalagi disentuh akan menimbulkan kerinduan… yang tersembunyi dengan baik dan terjaga akan memiliki nilai yang tinggi… tanpa hijab, tidak ada daya tarik, tidak ada KERINDUAN… bukankah ALLAH adalah misteri, dan tersembunyi maka kita semua merindukanNYA, bisa dibayangkan jika ALLAH terlihat oleh mata dunia kita kan?  :)

Doakan saya kuat  dan istiqomah dengan langkah yang saya ayunkan ini … Doakan saya kuat dan istiqomah  dengan tarian tanpa topeng ini, dengan dawai tasbih dan hamdallah… saya ingin berpulang dengan pakaian yang disukai ALLAH 

4 comments:

Pembunuh Tanpa Bayang : said...

alhamdulillah...
melakukan perkara yang baik sudah pastinya ada ganjaran yang baik dari Nya...

hai sis,lama sudah tidak bertegur sapa di sini...moga sihat-sihat ya.,

Jalaks said...

Boleh..insyaAllah perkara yg baik Allah akan jaga .. Asalkan perubahan kearah kebaikan itu ada even sedikit..

Seroja Jingga said...

pembunuh tanpa bayang
lama aku tak kemari

adik emir
dimana ada kakak..disitu ade kamu :)

Pembunuh Tanpa Bayang : said...

saya sihat saja kak macam biasa.cuma masa banyak buat hidup saya berubah.